8 gru 2012
Kategoria:
Autor Agnieszka i Michał 0 komentarze

Fasolki - gra karciana dla 3 i więcej osób

Mam ogromny problem z grą fasolki! 

Jest ona jedną z moich ulubionych gier karcianych, ale mam problemy ze znalezieniem do niej graczy. Nikt z moich znajomych nie wielbi jej tak jak ja. Przyczyną tego jest to, że jest ona nieco bardziej skomplikowana niż inne gry jakie posiadam.
Sama przyznaję, że miałam opory przed zgłębieniem instrukcji. Nie należę bowiem do osób, które instrukcje obsługi czegokolwiek w ogóle interesują. Zdecydowanie bardziej wolę zdobywać wiedzę w praktyce. Ale niestety w przypadku Fasolek bez znajomości zasad ani rusz. Zatem musiałam przebrnąć przez owa dość zawiłą jak dla mnie instrukcję.
gra fasolki zdjęcie

Fasolki to gra karciana, której samo wykonanie bardzo mi się podoba. 
W skład gry wchodzą 104 kary z wizerunkami fasolek, dodatkowe 6 kart z 3 polem oraz wspomniana już wcześniej dość skomplikowana instrukcja.
Gra polega na „sadzeniu” czyli wykładaniu kart fasolek na wyimaginowanych „polach uprawnych”, a następnie w „zbieraniu ich z pola” i wymianie na monety. Oczywiście celem gry jest posiadanie jak największej sumy monet.
Nie będę skupiać się tu na opisywaniu zasad. Znając mnie opisała bym je w jeszcze bardziej zawiły sposób przez co gra wydawała by się bardziej skomplikowana niż jest w rzeczywistości.
gra fasolki opinie






Gra Fasolki - moja opinia:
Powiem tylko, że poza wizualnymi walorami gry podoba mi się w niej to, że aby wygrać trzeba współpracować z innymi graczami. Bardzo istotnym elementem jest etap w którym gracze mogą wymieniać między sobą kary fasolek. Jeśli ktoś nie jest chętny do współpracy i wymiany z innymi graczami może być pewny, że nie wygra gry.
Grę polecam, jest naprawdę wciągająca, jeśli już oczywiście przebrnie się przez zaznajomienie zasad.
Podstawowa wersja gry umożliwia grę od 3 do 5 graczy. Jeśli chcecie grać w 2 osoby, lub w więcej niż 5 osób możecie dokupić rozszerzenie, które zawiera więcej kart. Choć powiem szczerze opcja na 2 graczy jest jak dla mnie trochę nudna.   

Komentarze

Komentuj śmiało!